Klantenreis is een modewoord. Toch is het helemaal niet onzinnig om de reis die jouw cliënten afleggen, eens te doorlopen.

Om dat te kunnen doen, moet je een aantal vragen beantwoorden:

  1. Waar komen jouw cliënten vandaan?
  2. Welke contactmomenten zijn er tussen jou en jouw cliënten?
  3. Als je die contactmomenten analyseert, moet je je in de rol van jouw cliënt verplaatsen.
  4. Wat willen jouw cliënten van jou?. Bedenk dat mensen geen boormachine willen kopen, maar een oplossing zoeken om een gat in de muur te krijgen. Voor het notariaat geldt ongeveer hetzelfde: mensen zijn in de regel niet geïnteresseerd in de notariële akte. Zij willen bijvoorbeeld eigenaar worden van een huis,  hun nalatenschap goed geregeld hebben, of zij willen een B.V.

Met het bovenstaande in gedachten, zou jij cliënt willen zijn van jouw eigen kantoor?

Als je meer wilt weten over de Analyse van de klantenreis, klik dan HIER.

Ken jij collega’s voor wie dit ook interessant is, stuur dit bericht dan door.