Demo aanvragen
Terug naar overzicht

Woensdag 18 januari 2012

prijsopgave

Als iemand belt voor een prijsopgave, stel dan veel vragen en creëer onrust.

Feed the Fear heet dat in de marketing. Noem in het begin nooit uw prijs. Laat vervolgens zien dat u een oplossing hebt voor de onrust (kweek vertrouwen) en de prijs is opeens niet meer zo belangrijk, want u onderscheidt zich op een ander vlak dan prijs. Zo makkelijk is het echt.

Hebt u de prijs genoemd, dan kan het volgende gebeuren:

Klant: Maar uw collega is EUR 75 goedkoper. Notaris: Good for you, dan raad ik u aan naar mijn collega te gaan. Ik ken u niet eens, en u vraagt mij mijn marge aan u te schenken. Ik vind dit werk ontzettend leuk, maar ik doe het om er uiteindelijk geld mee te verdienen. Voor de prijs die u mij wilt betalen, lijd ik verlies en als ik dan toch niets verdien, ga ik liever vissen.

Durf ervoor uit te komen dat u geld wilt/moet verdienen met uw werk. Dat is namelijk geen schande. Het is juist een schande om het onder de kostprijs te doen. U brengt daarmee de continuïteit van uw eigen bedrijf in gevaar en u verpest de markt voor de anderen.