dinsdag 14 mei 2019

MissieGenerator

Heb jij een visie en een missie voor jouw kantoor? Zo ja, zou jij daar op klikken als die voorbij kwam als je aan het surfen bent op internet? Zo ja, goed bezig. Zo nee, laat ons jou helpen bij het invullen van jouw Missie/Positionering.

De termen missie en visie worden vaak door elkaar gebruikt en met elkaar verward. In hele grote lijnen: een visie is waar een bedrijf voor staat en een missie is wat je als bedrijf wilt bereiken. Het formuleren van een visie en missie geeft richting aan je bedrijf, het geeft de focus aan en vormt de basis voor de doelen.

Wat is de visie van jouw kantoor/bedrijf?

Jouw ambitie, op de toekomst gericht, de verbetering van iets dat te verbeteren valt, dat waar jij voor staat, dat wat jij wilt zijn, het probleem waar de mens mee worstelt.

Jouw visie moet je zelf vinden, daar kunnen we jou helaas niet bij helpen.

Om je visie te formuleren, moet je op zoek gaan naar je passie en kun je beginnen met het beantwoorden van de volgende vragen: 1. Waar houd ik het meest van om te leren? Denk aan de boeken die je graag leest en wat je fascineert in een museum of documentaire. Waar zoek je naar op internet. 2. Hoe kan ik het best/plezierigst/leukst met mensen in verbinding komen? 3. Hoe druk ik mij zelf het liefst zo volledig mogelijk uit? 4. Wat zijn mijn sterkste karaktereigenschappen?

Voorbeelden van visies vaan aansprekende bedrijven zijn:

  • Google: de informatie van de wereld voor iedereen toegankelijk
  • Nike: als je een lichaam hebt, ben je een atleet
  • Lego: speelgoed moet de fantasie prikkelen, je gaat ermee aan de slag en je wilt zelf dingen creëren
  • Virgin: laat vliegen fun zijn
  • Harley Davidson: zorgt voor een ” way of life”, ipv het maken van motorfietsen
  • De Efteling: mensen moeten van tijd tot tijd kunnen ontsnappen aan het leven van alledag

Wat is jouw Missie?

Wij kunnen jou helpen met het formuleren jouw Missie /Positionering:

Missie/Positionering is een no nonsense uitlating van hoe je wilt dat je wordt gepercipieerd in de hoofden van jouw prospects. Het is de core message van wat jij wilt afleveren.

Je wilt dat je prospects onthouden wat jij voor hen kunt betekenen. Je wilt ze motiveren om meer informatie over jou te willen hebben. Meestal heb je maar heel weinig tijd om dit te bereiken. Jouw positionering moet jouw prospects vertellen wat ze willen zodat ze voor je deur gaan staan om het te krijgen. Alles dat bestaat in de wereld van marketing zijn de percepties in de hoofden van de klanten en prospects. Hun perceptie is de realiteit.

Hiervoor geldt een eenvoudige matrix:

Ik/wij [werkwoord] [specifieke doelgroep] [voordeel] zodat zij [voordeel van het voordeel].

Een voorbeeld voor een winkel in tweedehands kleding: Ik help vrouwen in een bloei van het leven aan kwaliteitskleding met grote korting zodat zij zich zelfverzekerd (of: mooi/prettig/comfortabel/gewaardeerd/zichtbaar) voelen in hun wereld.

Een voorbeeld voor een echtscheidingsmediator: Wij helpen kinderen van scheidende ouders aan de meest waardevolle omgangsregeling waardoor hun ouders zich kunnen richten op de toekomst van de kinderen.

Een voorbeeld voor een notaris die zich richt op de Poolse samenleving is Nederland: Vertaal naar Pools: Ik help Poolse Nederlanders met hun koophuis zodat zij zorgeloos in Nederland kunnen wonen en hun pensioen kunnen opbouwen.

Probeer er een mantra van te maken: één zin van maximaal vier woorden (en natuurlijk het liefst drie), die precies uitlegt waar je voor staat. Voorbeelden hiervan zijn:

  • Nike – Authentic Athletic Performance + Just do it
  • Disney – Fun Family Entertainment
  • Starbucks – Rewarding Everyday Moments
  • Fedex – Peace of Mind

 

 

Laat een reactie achter.

  • Wij zijn erg blij en voelen ons zeker met PG als partner!

    Dorus de Hair, notaris bij De Hair Vrijdag notarissen & adviseurs te Oisterwijk
  • Praktijkgenerator levert een belangrijke bijdrage aan onze praktijk. Het brede aanbod aan  modellen, het gebruiksgemak en de snelle respons op vragen leveren een aanzienlijke tijdsbesparing op. Als kers op de taart de mogelijkheid om via de on demand webinars de jaarlijks verplichte PE punten te halen. Alles-in- één abonnement. Ideaal!

    Sebastiaan van Dugteren van Notariskantoor Timmers in Lisse
  • De toegevoegde waarde van PraktijkGenerator is evident. Niet alleen door de complete modellenbank, maar net zo goed door de expertise en servicegerichtheid van de medewerkers.

    mr Bob Wiering, jurist bij Legal Loyalty
  • Met veel plezier woon ik de Master Classes van PraktijkGenerator bij, omdat deze goed georganiseerd zijn en inhoudelijk heel sterk zijn. Ik kan de Master Classes bij een ieder van harte aanbevelen.

    De heer mr B.L.W.P. Versteeg, notaris bij VHN Notarissen in Den Helder
  • De Praktijkgenerator is voor mijn kantoor een zeer waardevolle database!

    Wim van Ringelesteijn van Notariskantoor Mr W. van Ringelesteijn in Alblasserdam
  • Fijn dat PraktijkGenerator nu ook toelichtingen bij huwelijksvoorwaarden aanbiedt. De toelichtingen zijn ook intelligent gemaakt en daardoor in no time klaar.

    Gijsbert van der Heiden van Notariskantoor Van der Heiden te Streefkerk
  • Ik ben zeer tevreden met het abonnement bij PraktijkGenerator. Met PraktijkGenerator heb ik 3 voor de prijs van 1: alle know-how, (intelligente) modellen en PE-punten in één abonnement. Daarnaast kunnen wij gebruik maken van de expertise van de medewerkers van PraktijkGenerator en kunnen wij altijd terecht met vragen. Van belang is met name snel telefonisch advies over juridische kwesties maar ook gevraagd en ongevraagd advies over het runnen van een notariskantoor in deze tijden.
    Mevrouw mr J.P.M.L. Martens-Posthumus, notaris bij VanLier Posthumus notarissen
  • Ik ben superblij met PraktijkGenerator, hadden we veel eerder moeten doen. Een actueel modellenbestand tot je beschikking hebben scheelt een hoop tijd in plaats van alles zelf uitzoeken. Het is het geld meer dan waard!

    Mevrouw mr. F.P. Smink, notaris bij Notariskantoor Ellemers te Sneek
  • Het boekje "Boost jouw notariskantoor" is niet alleen een must voor notariskantoren maar ook voor andere professionals als advocaten en accountants. Een handleiding om jouw doelgroep en product te leren te begrijpen en voorspelbare groei te bereiken. Vraag ernaar bij PraktijkGenerator: ze zenden het jou GRATIS toe.

    Dirk-Jan Rol, eigenaar van Admare, administratiekantoor voor de juridische sector
  • Ik voel mij sterker met PraktijkGenerator, het is mijn notariële partner.

    Jesse Russel van Team Notarissen in Maastricht
  • Fijn dat PraktijkGenerator in de drukke decembermaand in het notariaat zeer snel heeft gereageerd op mijn vraag per mail! Hierdoor kon de betreffende akte nog die maand passeren.

    Gijsbert van der Heiden van Notariskantoor Van der Heiden te Streefkerk
  • Inmiddels al meerdere Master Classes van PraktijkGenerator naar tevredenheid gevolgd. Fijn ook dat de rechtsgebieden familierecht en vastgoed worden behandeld.

    Idy van Hoek, notarisklerk bij Notariskantoor Annet Wijers te Heeze
  • Op 11 oktober 2018 heb ik de master class Goederenrecht voor de Notariële Vastgoedpraktijk bijgewoond. Kordate docenten die de cursus praktisch aanvliegen en ook openstaan voor interactie met de aanwezige. Zeer goede ervaring, ik zou het iedereen aan willen bevelen.

    Pepijn Beliën, notaris van Oostland Notaris te Berkel en Rodenrijs
  • Het is erg fijn om met Praktijkgenerator te werken, omdat Praktijkgenerator als modellenbank buitengewoon compleet is en je erop kunt vertrouwen dat deze modellen goed en actueel zijn.
    Max Hoedeman, Van Gogh Notarissen

    Max Hoedeman, notaris bij Van Gogh Notarissen, te Rucphen
  • Bij PraktijkGenerator.nl weten ze wat service is. Ik had een Engelse vertaling gedownload en kreeg kort daarop de mededeling dat er in dat model een fout stond die inmiddels was hersteld. Kijk, dat noem ik nou service! Elk model bevat fouten, de kans dat ze er bij PraktijkGenerator in blijven staan, is echter heel klein door hun open sourcesysteem.

    Martine Dekker, notaris bij Ligthelm & Dekker Notarissen te Rotterdam
  • Onlangs was ik betrokken bij een complexe certificering van aandelen. De checklist kernpunten administratievoorwaarden en het model van de administratievoorwaarden droegen eraan bij dat ik maatwerk kon leveren en deze certificering volledig naar de wensen van de opdrachtgever kon inrichten.  

    Erik Linssen, notaris bij Fokkema Linssen Notarissen Rotterdam
  • Dirk en Luutzen van Praktijkgenerator hebben het begrepen: het is niet alleen modellen afnemen. Zij staan open voor suggesties en vragen worden snel beantwoord. Ook bieden zij master classes aan (waar abonnees overigens vaak gratis gebruik van kunnen maken) waar je écht iets van opsteekt. Kortom: service is een werkwoord en wij zijn enthousiast!

    Karen Anne Hüpler-Hebben notaris bij Kaep Notaris Utrecht
  • Dankzij PraktijkGenerator ben ik 's-avonds vader voor mijn kinderen in plaats van iemand die zijn eigen modellen zit te maken.

    Theo de Bie, notaris bij Van Mourik & De Bie Notarissen, Schaik
  • De notaris doet er verstandig aan de gereedschappen voor zijn praktijk in te kopen. Dat geldt ook voor zijn modellen. PraktijkGenerator biedt een compleet systeem, waarmee zeer efficiënt en op kwalitatief hoog niveau kan worden gewerkt.

    Steven Perrick, advocaat en hoogleraar notarieel recht aan de UvA
  • Mijn oordeel is positief. Ik zou de website en de informatie het cijfer 8 geven.

    Arie Jan van der Bijl, notaris te Zoetermeer
  • Helemaal consequent zijn de initiatiefnemers achter de Praktijkgenerator echter niet. Zij laten geen mogelijkheid onbenut om op te merken dat notarissen veelal te weinig rekenen in verhouding tot het belang van hun werkzaamheden en de (tegenwoordig bijna unieke) dienstvaardigheid die zij daarbij betrachten. Nu bezondigen zij zich aan dezelfde fout. Ongevraagd gratis PE-punten voor notarissen en hun kandidaat-notarissen en notarieel medewerkers, inbegrepen in een maandelijkse fee die toch al concurrerend was...

    Jeroen Ammerlaan, Ammerlaan Legal, Goes
Overzicht aangesloten notariskantoren

Mail of bel

026 379 19 12

voor meer info