Demo aanvragen
Terug naar overzicht

Modellen: Hoe voer ik een (telefonische) intake?

Het begint bij je eigen Instelling: stel je cliënt centraal. Alles draait om hem; hij betaalt immers jouw factuur. Als je dat doet, wil je hem zo goed mogelijk helpen en je werk zo goed mogelijk doen. Gebruik dan een checklist!

Als je in een relaxte omgeving een checklist zou moeten maken, kom je op ongeveer 70% van de punten die wij in de checklist hebben opgenomen. Zit je in een bespreking, dan kom je door de dynamiek van het gesprek vaak niet tot meer dan 30%. Zonder hulpmiddel kom je dus nooit op 100%.

Gebruik dus altijd een checklist

Daarmee vergroot je jouw omzet drastisch doordat het ook items behandelt die niet direct aan de opdracht verbonden zijn (breder spectrum). Bijvoorbeeld het opstellen van leningsovereenkomsten bij de oprichting van een B.V. Je kwijt je van jouw Belehrungspflicht en herwint jouw positie van trusted advisor.  Incasseren door te Belehren. Wij noemen dit intakeoptimalisatie.

Download een checklist via onze mappenstructuur.

Een checklist is een pre-print van een besprekingsverslag. Je hoeft alleen maar te strepen en aantekening van de bijzonderheden te maken.

Bewaar de ingevulde checklist; je kunt later aan de (tucht)rechtsprekende instanties laten zien wat je hebt besproken.

Natuurlijk bespreek je geen dingen waarvan je zeker weet dat die niet van toepassing zijn: stemrechtloze aandelen in een 100% concernvennootschap (SPE) oid. Of de vraag of de OR heeft geadviseerd als de bakkerszaak van om de hoek met 3 personeelsleden bij jou komt.

Kijk ook naar onze andere FAQ voor meer handige tips en tools. Veel succes!